Intenzív kezdő improvizáció kurzus
Plaszticitás és Reziliencia
Improvizáció és kompozíció
Óraleírás:
Az improvizáció során a momentum megélésnek és használatának a készsége fejleszthető. A Willany Leó Improvizációs Táncszínházban öt éve figyelem azt az improvizációt, ami teljesen szabadon, megkötések nélkül jön létre. Az évek folyamán létrehoztam azt az improvizációs gyakorlatsorozatot, amely az amatőrt és a profit is egyaránt rávezeti a koreográfusi eszközöknek a momentumban való reflexszerű alkalmazására, és ezt készséggé mélyíti.
Az improvizáló művész pillanat-rendező, aki nemcsak a teste térbeli és testrészei aktuális helyzetéről vagy azok mozgásminőségéről dönt, de a test, mint egység másokhoz és a térhez való viszonyáról, illetve annak motivációjáról is. Létezik a testbe mélyült tudat “robot pilóta” vezetése és az ezzel ellentétes nagyon figyelő, tudatos improvizációs művészet is. Amiben én hiszek, az az, hogy a valódi improvizció ennek a kettőnek az elegye. A befelé figyelés és a reflexek öntudatlan érvényesülése egyszerre vezet az improvizációs készségek elsajátításához.
Az improvizáció során a momentum megélésnek és használatának a készsége fejleszthető. A Willany Leó Improvizációs Táncszínházban öt éve figyelem azt az improvizációt, ami teljesen szabadon, megkötések nélkül jön létre. Az évek folyamán létrehoztam azt az improvizációs gyakorlatsorozatot, amely az amatőrt és a profit is egyaránt rávezeti a koreográfusi eszközöknek a momentumban való reflexszerű alkalmazására, és ezt készséggé mélyíti.
Az improvizáló művész pillanat-rendező, aki nemcsak a teste térbeli és testrészei aktuális helyzetéről vagy azok mozgásminőségéről dönt, de a test, mint egység másokhoz és a térhez való viszonyáról, illetve annak motivációjáról is. Létezik a testbe mélyült tudat “robot pilóta” vezetése és az ezzel ellentétes nagyon figyelő, tudatos improvizációs művészet is. Amiben én hiszek, az az, hogy a valódi improvizció ennek a kettőnek az elegye. A befelé figyelés és a reflexek öntudatlan érvényesülése egyszerre vezet az improvizációs készségek elsajátításához.
Vírushelyzet:
A jelenleg érvényben lévő jogszabályok értelmében az órák csak védettségi igazolvánnyal látogathatóak. Kérlek benneteket, hogy a regisztrációkor írjátok meg, hogy rendelkeztek-e védettségi igazolvánnyal, és azt minden alkalommal hozzátok magatokkal (személyi igazolvánnyal együtt érvényes). Az órákon természetesen maszkban leszünk, az órák előtt és után fertőtlenítünk.
A jelenleg érvényben lévő jogszabályok értelmében az órák csak védettségi igazolvánnyal látogathatóak. Kérlek benneteket, hogy a regisztrációkor írjátok meg, hogy rendelkeztek-e védettségi igazolvánnyal, és azt minden alkalommal hozzátok magatokkal (személyi igazolvánnyal együtt érvényes). Az órákon természetesen maszkban leszünk, az órák előtt és után fertőtlenítünk.
Öltözék:
Fontos, hogy az öltözék kényelmes legyen! Hozz magaddal az órára zoknit (lehetőleg ne műszálasat), melegítőnadrágot, valamint hosszú és rövid ujjú felsőt is. Kérlek, semmiképpen se gyere nejlonharisnyában, és ne hagyd magadon a nagy fülbevalóidat, ékszereidet. Az órára a smink nem ajánlott. Műkörmökben az óra nem látogatható.
Fontos, hogy az öltözék kényelmes legyen! Hozz magaddal az órára zoknit (lehetőleg ne műszálasat), melegítőnadrágot, valamint hosszú és rövid ujjú felsőt is. Kérlek, semmiképpen se gyere nejlonharisnyában, és ne hagyd magadon a nagy fülbevalóidat, ékszereidet. Az órára a smink nem ajánlott. Műkörmökben az óra nem látogatható.
Regisztráció:
Regisztrálni július 5. után van lehetőséged a grecsonal@gmail.com címen. Jelentkezéshez küldd el az alábbi adatokat: név, dátum, kezdő/haladó/mindkettő, rendelkezel-e védettségi igazolvánnyal .
A maximális létszám 25 fő.
A teljes kurzus ára: 12000 Ft
Erre a kurzusra órajegy váltása nem lehetséges, fizetni elsősorban készpénzben, órák végén tudtok majd.
Regisztrálni július 5. után van lehetőséged a grecsonal@gmail.com címen. Jelentkezéshez küldd el az alábbi adatokat: név, dátum, kezdő/haladó/mindkettő, rendelkezel-e védettségi igazolvánnyal .
A maximális létszám 25 fő.
A teljes kurzus ára: 12000 Ft
Erre a kurzusra órajegy váltása nem lehetséges, fizetni elsősorban készpénzben, órák végén tudtok majd.
Helyszín:
A kurzus a megszokott helyhez képest egy emelettel feljebb a Műhely Alapítvány Grabó Stúdiójában lesz, amit a Jurányi Ház “B” lépcsőházának 3. emeletén találtok
A kurzus a megszokott helyhez képest egy emelettel feljebb a Műhely Alapítvány Grabó Stúdiójában lesz, amit a Jurányi Ház “B” lépcsőházának 3. emeletén találtok
Rólam és a tanításról:
2003-ban, már egyetemi tanulmányaim alatt elkezdtem kortárs táncot tanítani. Azóta kutatom az emberi test megoldásainak miértjeit: legyen szó a legegyszerűbb vagy a legkomplexebb mozdulatokról.
Egyre koncentráltabb az a tudás, amit máig felhalmoztam, miközben egyre nagyobb tisztelettel és alázattal oktatom azt, ami engem azzá tett, akivé. Az évek alatt nagyon sokat formálódott, hogy mit és hogyan tanítok, de talán a türelmem lehet az, ami számomra és a növendékeim számára is mindig a legfontosabb ismérve az óráimnak. Abban hiszek, hogy érdemes kísérletezni vagy csak próbálkozni és nem kell mindig tökéletes kivitelezésre törekedni azonnal.
Abban is hiszek, hogy többet ésszel, mint erővel, hogy először a fontos tudnivalók megértése és csak ezt követheti az energia. Ennek kapcsán volt választott témám a szakdolgozatom megírásánál “A vizualizáció a táncoktatásban.”
Először mindig az anatómiai megoldásaink igényeinek ismerete lehet a legfontosabb. Ezt követően annak készséggé alakítása lehet a következő feladatunk. Persze ezzel párhuzamosan az is fontos, hogy milyen élményeket élünk meg miközben mozgunk. Hogy megtanuljunk figyelni önmagunkra és környezetünkre egyidőben.
2003-ban, már egyetemi tanulmányaim alatt elkezdtem kortárs táncot tanítani. Azóta kutatom az emberi test megoldásainak miértjeit: legyen szó a legegyszerűbb vagy a legkomplexebb mozdulatokról.
Egyre koncentráltabb az a tudás, amit máig felhalmoztam, miközben egyre nagyobb tisztelettel és alázattal oktatom azt, ami engem azzá tett, akivé. Az évek alatt nagyon sokat formálódott, hogy mit és hogyan tanítok, de talán a türelmem lehet az, ami számomra és a növendékeim számára is mindig a legfontosabb ismérve az óráimnak. Abban hiszek, hogy érdemes kísérletezni vagy csak próbálkozni és nem kell mindig tökéletes kivitelezésre törekedni azonnal.
Abban is hiszek, hogy többet ésszel, mint erővel, hogy először a fontos tudnivalók megértése és csak ezt követheti az energia. Ennek kapcsán volt választott témám a szakdolgozatom megírásánál “A vizualizáció a táncoktatásban.”
Először mindig az anatómiai megoldásaink igényeinek ismerete lehet a legfontosabb. Ezt követően annak készséggé alakítása lehet a következő feladatunk. Persze ezzel párhuzamosan az is fontos, hogy milyen élményeket élünk meg miközben mozgunk. Hogy megtanuljunk figyelni önmagunkra és környezetünkre egyidőben.